Moringa - zázračná superpotravina

Jistě jste si všimli, že se v naší nabídce nachází také kategorie superpotraviny. Jednou z těchto superpotravin, které pro vás máme k dispozici, je právě moringa. Co je vlastně moringa, jaké účinky tělu přináší a jak ji vlastně konzumovat? Nejen to, ale i mnoho jiných věcí se dozvíte v našem článku :)

Moringu v současnosti najdeme ve vícero tropických a subtropických zemích. Mezi lidmi si zasloužil strom moringy i pojmenování „zázračný strom“. A to vše díky jeho léčivým účinkům na onemocnění různého druhu.

Benefity

Tento superprášek se může pochlubit výjimečnými nutričními hodnotami. I díky tomu ho zařazujeme mezi superpotraviny. 100 gramů prášku moringy obsahuje až 27 gramů bílkovin. Proto patří mezi vyhledávané doplňky stravy u osob, které mají problém s přirozeným příjmem bílkovin nebo se stravují vegetariánskou či veganskou formou. Stejně tak je moringa vhodná rovněž pro ty, co si rádi zasportují.

Kromě proteinů je moringa bohatá i množstvím vitamínů, jako jsou:

  • vitamín A 
  • vitamín B1 (thiamin)
  • vitamín B2 (riboflavin)
  • vitamín B3 (niacin)
  • vitamín B6
  • folát a kyselina askorbová
  • vápník
  • draslík
  • železo
  • hořčík
  • fosfor 
  • zinek

Abyste měli představu, proč se superpotraviny opravdu nazývají superpotraviny, připravili jsme si pro vás přehled superschopností moringy.

 

Mezi výhody, jež nám moringa přináší, řadíme například i její příznivý účinek na pokožku a vlasy. Díky bílkovinám, které obsahuje, přispívá též k ochraně kožních buněk.

Pozitivní vliv může mít i na játra, kdy umí být nápomocná při urychlování procesu jejich nápravy. Výtažky z ní navíc mohou pomáhat i při prevenci vzniku rakoviny, a to vše díky niazimicinu. Své místo si dokáže najít určitě také u lidí, kteří trpí žaludečními obtížemi. Díky svým antibakteriálním a antibiotickým vlastnostem může napomoci při ochraně žaludku, zatímco obsah vitamínu B dovede zlepšit vaše trávení.

Moringa má antifibrotické, protizánětlivé, antihyperglykemické a antioxidační účinky. Proto není na škodu ji „ordinovat“ při problémech, jakými jsou například cukrovka, astma, poruchy ledvin či kardiovaskulárního systému.

O výhodách moringy bychom vám uměli vyprávět donekonečna. Vás však jistě zajímá i způsob, jakou byste ji mohli konzumovat. Přece jen, je to zelený prášek a ne všichni vědí, co s ním a jak ho zařadit do jídelníčku tak, aby vyhovoval každému co nejvíce.

 

Jak konzumovat moringu tak, aby se co nejjednodušším způsobem stala každodenní součástí vašeho života?

Je to velmi jednoduché a způsobů je hned několik.

1. Přidejte si ji jednoduše do vody!

Ano, zní to sice zvláštně, ale pitný režim musíme dodržovat všichni, abychom byli zdraví. Zkuste si dát sklenici vody s moringou, citronem a medem. Věřte, že z této kombinace vznikne celkem příjemný drink!

2. Udělejte si z ní čaj

Moringu můžeme přidat jak do studené, tak i do teplé vody. Zalijte si ji horkou vodou a dochuťte si ji podle svých preferencí. V chladných dnech příjemně zahřeje a navíc ještě vašemu tělu přidá množství výživných látek.

3. Pořádně zelené smoothie

Mnoho lidí si ke snídani nebo ke svačině oblíbilo pořádně nadupané, vitamínové ovocné smoothie. Přidejte si do něj trošku spiruliny a osvěžte tak jeho barvu, chuť a dopřejte si ještě větší vitamínovou bombu.

4. Skvělá přísada do polévek

Moringa se nemusí jíst pouze na sladko. Výborně poslouží i jako dochucovadlo do vašich oblíbených polévek. Hodí se do většiny typických zelených polévek, jako jsou špenátová, hrachová, ale osvěží i jiné, netradiční polévky.
Náš tip: přidejte moringu do chřestové polévky. Určitě neprohloupíte!

5. Guacamole trochu jinak

Skvělá pomazánka či dip na nachosky, připravte si doma vlastní guacamole z avokáda, cibulky, rajčat, špetky chilli (každý podle svého gusta), přidejte sůl a pepř a… pozor, nyní přichází ta nejzajímavější část – smíchejte s čajovou lžičkou moringy. Nejen, že zelená barva guacamole bude ještě výraznější a krásnější, ale podtrhne to celou chuť a dodá nevídaný šmrnc.

6. Salátový dresink

Připravte si jogurtový dresink jako zálivku do salátu, smíchejte jogurt, citronovou šťávu, olivový olej, bylinky podle vaší chuti, sůl a pepř a přisypte naši oblíbenou moringu. Pak zalijte zeleninu a máte hotovo!

7. Barevné pečení

Každá hospodyně má jistě několik vyzkoušených, léty ověřených receptů, na které nedá dopustit. Zkuste do vašeho sladkého pečení propašovat trochu více „zdraví“, odvažte se a přidejte moringu na oživení. Pokud nevíte, jak začít, doporučujeme vám jako inspiraci podívat se na náš recept na výborný nadýchaný Moringa koláček. Dobrou chuť!

Doufáme, že jsme vám nabídli dostatek možností, že se inspirujete a MORINGA se stane nedílnou součástí vašeho zdravého jídelníčku.

 

 

Produkty v článku

Autor článku:

Michaela Gavurová

Byl tento článek pro vás užitečný?

4,5 / 5 (26 hlasovalo)

Související články

Doprava přes Zásilkovnu už i u nás!

Doprava přes Zásilkovnu už i u nás!

Rychlý, efektivní a komfortní způsob doručení s více než 1300 výdejními místy po celém Slovensku.

Při nákupu nad 1500 Kč dopravu neplatíte

Platí pro Slovensko i Českou republiku, tak proč to nevyužít?

Zažily naše výrobky cestou k vám řadu dobrodružství?

Pošlete nám foto poškozeného zboží a my vám obratem pošleme nové.

Férově od malých lokálních výrobců

Podporujeme malé výrobce a nakupujeme za férové ​​ceny. Mnohé naše výrobky jsou vyráběny ručně.

Pravidelné info o novinkách a akcích e-mailem

Venhel newsletter
Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA od Google s ochranou soukromí a podmínkami používání.